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The Magic Formula of Sézane
法国女孩最爱的国民品牌

When Sézane releases its new collections each month, hundreds of women line up outside the boutique (called L’Appartement, with a built-in cinema and café) . What is the retail magic formula behind Sézane’s success ? Here is the explanation.

THE LATEST FRENCH GIRL LOOK

Sezane isn’t the first French fashion brand that tries to sell this look. The ‘French-girl look,’ which has become the epitome of style and effortlessness, exists ever since the fashion vocabulary. It’s true that there is something with French style — it’s a myth we love to cultivate, and social media plays a big part.

Sezane clothing is for anyone looking for that certain French je ne sais quoi style. High quality, perfectly curated styles that lasts season after season. Each piece has a flare of Parisian style that is stylish and effortless, one that shines loudest from simplicity.

IS IT ALWAYS ABOUT PRICE?

The brand’s founder Morgane Sézalory started in 2013 by creating the website “Les Composantes”, where she presented her vintage finds and soon began to develop her own designs. She wanted to offer her customers with a better quality of products with a fair price, and this was possible due to the reduced high rental cost of a physical store. In the beginning, Sézane made 90% of sales by digital sales.

Taking the niche of the affordable-luxury market along with other French brands such as Sandro, Maje,The Kooples, Sézane’s price, on average are half as compared to its competitors. More than half of their products are priced below €100 while it’s only 15% for other brands on average.

The maximum price you can find in Sézane’s collection is €390, this creates a feeling of affordability for consumers.

THE COLOR PALETTE

One might think that black would be a significant share of Sézane parisian fashion color identity. But interestingly, this is not the case. Their collection is colorful with only 10% of black compared to an average of 30% for other brands.

THE DROP STRATEGY

Sézane’s offering strategy is based on a mix system of product delivery : a permanent collection and regular limited-edition drops. The message is clear : buy it while it’s hot, soon it will be gone ! The brand uses this strategy to quickly sell remaining stock and bring new products to customers.  This strategy is familiar to luxury brands to help maintain desire.

Lorsque Sézane sort sa nouvelle collection chaque mois, une centaines de clients font la queue devant la boutique (L’Appartement, avec un cinéma et un café intégrés). Quelle est la formule magique derrière la réussite de Sézane? Voici l’explication.

LE MYTHE DU LOOK FRANÇAISE

Sezane n’est pas la première marque à vendre ce look. Le «look french girl», synonyme de la quintessence du style et de la simplicité, existe depuis toujours dans notre vocabulaire mode. C’est vrai qu’il y a quelque chose avec le style français – c’est un mythe que nous aimons cultiver, et les médias sociaux jouent un grand rôle.

Les vêtements Sézane s’adressent à tous ceux qui recherchent ce “je ne sais quoi” dans leur garde-robe. Des pièces de haute qualité parfaitement pensées qui dureront des saisons. Chaque pièce a une touche du style parisien élégante sans trop d’effort.

IL S’AGIT TOUJOURS DE PRIX?

Morgane Sézalory, la fondatrice a commencé en 2013 en créant le site “Les Composantes”, où elle présentait ses trouvailles vintage avant qu’elle a développer ses propres créations. Elle voulait offrir à ses clients des produits de meilleure qualité avec un prix juste, ce qui était possible grâce à la réduction du coût de location d’une boutique physique. Au départ, Sézane réalisait 90% des ventes par les ventes digitales.

En prenant la niche du marché du luxe accessible commes d’autres marques telles que Sandro, Maje et The Kooples, le prix de Sézane est en moyenne de moitié par rapport à ses concurrents. Plus de la moitié de leurs produits ont un prix inférieur à 100 €, celui de 15% pour les autres marques.

Le prix maximum de Sézane est de 390 €, ce qui crée un sentiment d’abordabilité pour les clients.

LA PALETTE DE COULEURS

On pensais que noir serait une partie importante de l’identité de couleur pour la style parisienne qu’elle represents. Pourtant que ce n’est pas le cas. Seulement 10% en noir chez Sézane, et 30% pour les autres marques.

LA STRATÉGIE DROP

Sézane offres une collection permanente et des collections capsules en édition limitée. Le message au consommateurs: achetez-les maintenant , bientôt ils seront partis! Cette stratégie a permis la marque a vendre le stock restant et proposer de nouveaux produits plus rapidement. Cette stratégie est souvent utilisé par les marques de luxes.

因为了解人心深处的欲望以及紧跟现代人的生活习惯,一个叫Sézane的线上时尚品牌近年来彻底火了。Sézane成功背后的零售魔术公式是什么呢?

创始人Morgane Sézalory将自己的名字取其头与尾,在2013年创立了Sézane。学政治的她一直对时尚,衣料,色彩特别感兴趣。早期在Ebay上贩卖她从伦敦淘回来的二手衣物,经过她的魔手整理改造后的衣物,总是很受欢迎。于是她开始自己设计衣服,并非常注重剪裁和版型。一开始她只在网上经营自己的品牌,而开网店节省的开销使得她不必在衣服的质量上打折扣。这种经营模式让她很快打开了市场。做了几年的网络销售后,Morgane有了一个在巴黎的线下生活方式店。

Sézane风格独特,精致更百搭,每件衣服还都是限量款。保持着法式冷静小清新的态度。店里大多数设计品都是没有被主流市场选中的款式,却是当下年轻人热衷的。这里是为热爱生活的年轻人“量身定制”的小窝,虽然没有折扣活动,但是物美价廉的商品都让人很心动。

Sézane店面已经成为了巴黎式的“生活乐趣”( joie de vivre)的代表。店主知道巴黎人个性,他们虽然热爱及时行乐,但并不会冲昏头脑背起印有大logo的名牌包,对所谓的风靡全球的大牌服装也毫不感冒,所以这么一个全新的土生土长生活方式店铺非常受欢迎。Sézane的产品都是独一无二的:在店里你可以找到印度手工穿珠相片框,意大利风格的手工烛台,镀釉的日本陶器,藤和柚木制的英国殖民风格的家居用品等。

随性、悠闲、富有艺术感才是巴黎人愿意搭在身上的风格。在巴黎,买手店和大牌早就已经过于平庸,如今更吸引人的是独立小众创新形式的店铺。

最当下的法国女孩风格

Sezane不是第一个出售这个理念的法国时尚品牌。Sezane服装适合在衣橱中寻找某些法国je ne sais quoi的人。高品质,精心策划的风格将在每个季节持续延续。每件作品都带有那种难以形容的巴黎风格的时尚气息,轻松自在的美丽。

价格是决定因素吗?

最初,Sézane通过数字销售获得了90%的销售额。Sézane与其他轻奢类法国品牌(如Sandro,Maje和The Kooples)相比,其价格是竞争对手的一半。该品牌50%以上的产品价格低于100欧元,而其他品牌的平均价格仅为15%。Sézane系列中单品最高价格390欧元。

产品主色调

一般人可能认为黑色是Sézane产品的主打色调。但有趣的是,事实并非如此。这个法国品牌的藏品色彩丰富,黑色只有10%,而其他品牌的平均值是30%。

产品交付策略

Sézane的产品策略基于产品交付的混合系统:永久收藏和定期限量发行款。这样给消费传递的信息很清楚:趁热买下来,很快就会消失了!该品牌使用这种策略来快速出售剩余库存,并将新产品带给客户。很多奢侈品牌熟悉此策略,以帮助其消费者保持购买渴望。

7 facts behind Sézane success: Parisian fashion goes worldwide

http://www.sezane.com